change makers

7+1 tips ψυχικής ανθεκτικότητας για change makers

7+1  tips ψυχικής ανθεκτικότητας για change makers. Κάθε αλλαγή στην κοινωνία μας βασίζεται σε θαρραλέες ψυχές που τόλμησαν. Κάθε άνθρωπος έχει αυτή τη δύναμη, να φέρνει αλλαγή. Είτε στους γύρω μας είτε σε πιο μεγάλη κλίμακα. Είμαστε πολλοί αυτοί που  κάνουμε καθημερινά πράξη τις ιδέες και τις αξίες μας. Και ακούμε το κάλεσμα της ψυχής μας. Από παιδιά όνειρο ήταν ένας καλύτερος κόσμος. Για αυτό και διαλέγουμε τρόπους ζωής, δουλειά και καθημερινότητα που να θρέφει τον σκοπό μας. Οι προκλήσεις είναι πολλές. Συχνά υπάρχει κούραση, αλλά και απογοήτευση. Οι συνθήκες δεν είναι πάντα καλές. Και πολλές φορές τα εμπόδια μοιάζουν με βουνό. Για αυτό είναι σημαντικό να διατηρούμε και να αναπτύσσουμε τη ψυχική μας ανθεκτικότητα. Στο σημερινό άρθρο θα δούμε 6 tips ψυχικής ανθεκτικότητας.

Change maker-τι σημαίνει;

Change maker είναι κάθε άνθρωπος που δίνει μορφή στο μέλλον και επιδρά στους άλλους θετικά. Κάθε άνθρωπος που εμπνέει αλλαγή και κουράγιο. Εγώ, εσύ, εμείς, που δίνουμε ενέργεια και φροντίδα στους δικούς μας ανθρώπους, στους πελάτες μας και σε κομμάτια της κοινωνίας για κάτι καλύτερο. Μας ενδιαφέρει η δράση μας να έχει κοινωνικό αποτύπωμα και θετικό αντίκτυπο. Στηρίζουμε τις ομάδες που ανήκουμε μέσα από αυτά που αναλαμβάνουμε. Είτε κάτι πολύ προφανές, όπως το να δημιουργήσω μια καμπάνια για υπεράσπιση δικαιωμάτων. Ή κάτι λιγότερο προφανές όπως το να ενθαρρύνω τους συνεργάτες μου, να τους εμψυχώνω και να κρατάω την ομάδα ενωμένη.

Change maker γίνεται κάθε γονιός που φροντίζει για το μέλλον των παιδιών του. Κάθε άνθρωπος που φροντίζει άλλους ανθρώπους ή τους αγαπημένους τετράποδους φίλους του κλπ. Γιατί η φροντίδα είναι αυτή που θα φέρει την αλλαγή στη σημερινή μας κοινωνία. Ναι και οι δυναμικές διεκδικήσεις και δράσεις. Αλλά χωρίς φροντίδα τίποτα δεν διατηρείται για πολύ καιρό.

Τι είναι η ψυχική ανθεκτικότητα;

Η ανθεκτικότητα είναι η ιδιότητα που επιτρέπει στους ανθρώπους να βιώσουν τις κρίσεις στη ζωή, να λυγίσουν αλλά να επιστρέψουν πιο δυνατοί. Αντί να αφήσουν την δυσκολία να τους νικήσει και να τους εξαντλήσει, βρίσκουν έναν τρόπο να σηκωθούν και να συνεχίσουν στο δρόμο την εξέλιξης. Στην εποχή του covid έπαιξε μεγάλο ρόλο στο να τα καταφέρουμε. Λυγίσαμε από τη δυσκολία αλλά τώρα συνεχίζουμε την πορεία. Έτσι θα κάνουμε και για την επίτευξη της αλλαγής.

7+1 tips ψυχικής ανθεκτικότητας

  1. Φρόντισε καλά το σώμα σου: κάνε σωματική άσκηση, όσο μπορείς γιατί αυτό θα σε βοηθήσει να αποβάλλεις τις τοξίνες από το άγχος και να έχεις ένα σώμα δυνατό , με ενέργεια για να συνεχίσεις.
  2. Οργάνωσε καλά την ημέρα σου θέτοντας προτεραιότητες. Και ναι μπορεί προτεραιότητα να φαίνεται πως έχει η δουλειά και η δράση σου, όμως αν αμελείς κάποια άλλα σημαντικά κομμάτια γρήγορα θα κουραστείς ψυχολογικά. Χρειάζεται να λάβεις υπόψιν σου και την ανάγκη να είσαι κοντά με τους δικούς σου ανθρώπους. Αλλά και την ανάγκη για ανεμελιά και ώρες ξεγνοιασιάς, που να αδειάζει το μυαλό.
  3. Συνδέσου και χτίσε ένα καλό δίκτυο ανθρώπων γύρω σου. Η θετική ψυχολογία με έρευνες λέει πως η φιλία και η κοινότητα δίνουν μεγάλη δύναμη σε ό,τι κάνεις. Επίσης οι άνθρωποι στο δίκτυο αυτό μπορούν να σε στηρίξουν στο να πετύχεις τους στόχους σου. Άλλωστε είναι οι άνθρωποι αυτοί που θα σου σταθούν πρακτικά και ψυχολογικά στις δυσκολίες.
  4. Δώσε το δικαίωμα σε σένα να μην είσαι καλά κάποιες φορές. Ο λόγος που το γράφω είναι γιατί βλέπω συχνά ανθρώπους πολύ δυναμικούς να μη ζητάνε βοήθεια ενώ δεν είναι καλά. Και ύστερα εμφανίζονται συχνά ψυχοσωματικά. Και τότε αναγκάζονται να παραδεχτούν πως δεν είναι καλά. Πριν συμβεί αυτό ας εδραιωθεί μέσα σου, με δουλειά εσωτερική, πως έχεις αυτό το δικαίωμα.
  5. Γνώρισε καλύτερα τι σου δίνει δύναμη. Από που αντλείς δύναμη; Τι σε γεμίζει; Και ειδικά ποιες είναι οι εσωτερικές πηγές δύναμής σου. Από εκεί θα χτίσεις την ψυχική σου ανθεκτικότητα
  6. Νοοτροπία ανάπτυξης: Είναι η νοοτροπία εκείνη που πάντα θα σου δίνει αντοχή. Γιατί κατανοεί τα λάθη ως μια προσπάθεια να γίνεις καλύτερη/ος/ο. Και έναν τρόπο να μάθεις όλα εκείνα που σε οδηγούν στην ανάπτυξη. Και αυτή η ανάπτυξη φέρνει την αλλαγή. Σταματάει να σε οδηγεί ο εσωτερικός κριτής και σε οδηγεί ο εσωτερικός σοφός και η βούληση να εξελίσσεσαι συνέχεια. Οπότε κάθε τι γίνεται μάθημα και γνώση για να γίνεις καλύτερη/ος/ο.
  7. Η απόσυρση. Η ξεκούραση και η σιωπή είναι σημαντική. Το να έχεις χρόνο έστω και λίγο που αφιερώνεις στο να αποσυρθείς από την κοινωνικοποίηση, τη δράση και την ένταση της προσπάθειας σου, είναι πολύτιμο. Θα σου προσφέρει μεγάλη αντοχή και για μεγάλο χρονικό διάστημα.

+ 1:Το πιο σημαντικό tip είναι το να έχουμε την αρσενική και τη θηλυκή μας πλευρά σε ισορροπία. Τη δράση και την παύση. Τη στόχευση και τη φροντίδα. Την λογική και το συναίσθημα. Τη σοφία και τη διαίσθηση! Ισορροπία εντός φέρνει ψυχική ανθεκτικότητα και ισορροπία στο περιβάλλον μας. Αλλά και στις σχέσεις και στο έργο που παράγουμε να έχει νόημα και θετικό αποτύπωμα.

Αν δυσκολεύεσαι στο να έχεις ψυχική ανθεκτικότητα και ισορροπία μπορούμε να το δουλέψουμε μαζί μέσα από ατομικές συνεδρίες θετικής ψυχολογίας.

Το επόμενο διάστημα ετοιμάζω ένα πρόγραμμα ειδικό για change makers με σκοπό την ενδυνάμωση. Stay tuned!