sun rize

8 +1 τρόποι να διατηρήσω θετική τη ψυχολογία μου το Σεπτέμβρη

8 + 1 τρόποι να διατηρήσω θετική τη ψυχολογία μου το Σεπτέμβρη. Ο Σεπτέμβρης είναι ένας μήνας εκκίνησης. Και πάντα μια εκκίνηση χρειάζεται μια καλή υποστήριξη ώστε ολόκληρη η διαδρομή να είναι καλή. Το σημαντικό είναι να ξέρω και να κάνω πράξη το να έχω τις αποθήκες ενέργειάς μου σε καλά επίπεδα και πως να τις διατηρώ σε αυτή τη κατάσταση. Η φροντίδα θα παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτό. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε μαζί 8+1 τρόπους ώστε να έχεις θετική ψυχολογία μέσα στο Σεπτέμβρη, που να μπορείς να τη διατηρήσεις και μετά.

Οι 8 +1τρόποι για να διατηρώ θετική τη ψυχολογία μου το Σεπτέμβρη είναι:

1.Ευγνωμοσύνη:

Η ευγνωμοσύνη είναι κάτι που μπορεί να ξεχάσω μέσα στη καθημερινότητα. Όμως έχει να μου δώσει πολύ δύναμη και είναι ένας βασικός τρόπος να έχω θετικότητα. Με βοηθάει να έχω ψυχική ανθεκτικότητα και να διαπιστώνω τα δώρα και την ομορφιά της ζωής. Μειώνει τις πιθανότητες για burn out, και για ψυχολογική κόπωση, ενώ έχει διαπιστωθεί επιστημονικά πως συνδέεται με καλή ψυχική και σωματική υγεία. Δίνει ικανοποίηση από τη ζωή, υπομονή και είναι ένας καλός τρόπος να έρθω κοντά στην ευτυχία.

2.Φίλτρο αρνητικότητας: Το να φιλτράρω τη σκέψη μου είναι γενικά σημαντικό. Ειδικά μετά τις διακοπές υπάρχει ένα ενδεχόμενο η σύγκριση με την καθημερινότητα να μου φέρει έντονη αρνητικότητα. Το φίλτρο μπορεί να με βοηθήσει στο να κρατήσω τις γόνιμες σκέψεις, αμφιβολίες που με βοηθάνε στην εξέλιξή μου. Καθώς και να σταματήσω τις σκέψεις που δε με βοηθάνε και δημιουργούν στρες χωρίς πράγματι να υπάρχει λόγος.

3.Γυμναστική

Η γυμναστική και γενικά η φυσική άσκηση έχει πάρα πολλά οφέλη στο να διατηρώ θετική τη ψυχολογία μου. Με βοηθάει να αποβάλλω το άγχος, τις τοξίνες και να έχω ανθεκτικότητα σωματική. Κάτι που βοηθάει και τη ψυχική ανθεκτικότητα. Έτσι μπορώ να επιστρέψω σε μια καθημερινότητα που θα με επιβαρύνει λιγότερο και θα έχω τη φυσική δύναμη να καταφέρω ότι έχω βάλλει ως στόχο. Άλλωστε είναι πολύ καλός τρόπος να έχω υγεία αλλά και βοηθάει στην καταπολέμηση της κατάθλιψης.

4.Καλός προγραμματισμός

Ο καλός προγραμματισμός είναι πολύ σημαντικός για την έναρξη που προσφέρει ο Σεπτέμβρης. Αυτό σημαίνει πως χρειάζεται να έχω την υπομονή να δω τι θέλω να πετύχω σε αυτή τη νέα σεζόν-διαδρομή. Καθώς και στο να μαζέψω όλη τη πληροφόρηση για το πως να πετύχω τους στόχους μου. Πχ αν ξεκινάω νέα δουλειά να μάθω τι χρειάζεται να κάνω, τις αρμοδιότητες κλπ.

5.Δυνάμεις Χαρακτήρα

Οι δυνάμεις χαρακτήρα είναι ο πιο βασικός πόρος ψυχικής δύναμής μου. Γνωρίζοντας ποιες είναι όταν τις καλλιεργώ αναπτύσσω το πως να με θρέψω ψυχικά ώστε όχι μόνο να λειτουργώ μέσα στη καθημερινότητα αλλά και να ανθίζω. Μαθαίνοντας να τις αναγνωρίζω μαθαίνω τι με γεμίζει και διατηρεί την ενέργειά μου στα ύψη.

6.Μηχανισμοί αντιμετώπισης

Οι μηχανισμοί αντιμετώπισης (coping mechanisms) είναι το πως αντιμετωπίζω με επιτυχία τις δυσκολίες και τις κρίσεις. Διότι στη συμβαίνουν στη ζωή καταστάσεις που μας προκαλούν προβλήματα και χρειάζεται να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε. Αυτοί οι τρόποι με στηρίζουν στις δύσκολες στιγμές ώστε να μειώσω το στρες, να έχω απόδοση και τελικά να νιώσω πως μπορώ να τα καταφέρω. Κάτι που δίνει αυτοπεποίθηση και ανακούφιση.

7.Απόσυρση- ξεκούραση

Το δικαίωμα στην απόσυρση είναι πολύ σημαντικό. Για να έχω την αντοχή και ενέργεια να κάνω αυτά που θέλω χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα ο ύπνος μου και η ηρεμία μου. Υπάρχουν τρόποι για να τα καταφέρω, όπως ο διαλογισμός και ο καλός προγραμματισμός. Το να μένω μόνη/ος/ο με μένα είναι ποιοτικός χρόνος, γόνιμος για τη ψυχική μου άνθιση. Ύστερα από τις διακοπές όταν ξεκινάει το κηνύγι του χρόνου με τις υποχρεώσεις, χρειάζεται να θυμάμαι να αποσύρομαι μετά από μια γεμάτη μέρα. Κι έτσι θα μπορώ να συνεχίσω πιο εύκολα.

8.Ψυχαγωγία- απόλαυση

Η απόλαυση στη ζωή είναι απαραίτητη. Ναι το ξέρω πως έρχονται οι λογαριασμοί, έχω να κάνω πολλές δουλειές, αν έχω παιδιά, ξεκινάνε σχολείο. Όμως το δικαίωμα στην απόλαυση και τη ψυχαγωγία είναι σαν τον ήλιο που θρέφει τα λουλούδια. Χρειάζεται για να αναπτύσσομαι με χαρά. Μου δίνει την όρεξη και το κίνητρο να τα καταφέρω. Το να πάω σε μια συναυλία, για χορό, σε μια θεατρική παράσταση με οικογένεια, σύντροφο ή και φίλους είναι πολύ αναζωογονητικό. Και κρατάει τη διάθεσή μου σε καλά επίπεδα.

  + 1 Δημιουργικότητα

Η δημιουργικότητα είναι ένας τρόπος μου από μόνος του είναι εξαιρετικά ενδυναμωτικός για να έχεις θετική ψυχολογία. είναι μια υπέροχη διαδικασία που δίνει το νέκταρ της ζωής. Ταιριάζει να την παρομοιάσω με την αμβροσία. Διότι δίνει στιγμές και έργα αθάνατα. Το να εκφράζεσαι, να αφήνεις το συναίσθημα να δώσει χρώμα, βήματα στο χορό, φωνή είναι απελευθερωτικό και τόσο ουσιαστικό. Για αυτό το να βρεις εσύ με ποιο τρόπο να εκδηλώνεις τη δημιουργικότητα σου είναι σα να γεμίζεις τον ψυχικό σου κόσμο με λουλούδια. Και αυτό έχει πολλαπλασιαστική επίδραση θετικότητας στη καθημερινότητα σου και ειδικά μέσα από το φαινόμενο της ροής.

Μπορείς να δεις τον Σεπτέμβρη ως μια ευκαιρία να βάλλεις σε πλάνο και να ξεκινήσεις να κάνεις τα βήματα για τους στόχους και τα όνειρά σου! Αν σε δυσκολεύει μπορούμε να το δουλέψουμε μαζί ώστε να δούμε ποιοι είναι οι κατάλληλοι τρόποι για σένα ώστε να έχεις και να διατηρείς θετική τη ψυχολογία σου το Σεπτέμβρη και μετά. Για αυτό σου προτείνω να ξεκινήσουμε μαζί ατομικές συνεδρίες θετικής ψυχολογίας.